Jedną z grup opcji w module “administracja” jest grupa “KONTA”. Jeżeli jesteśmy administratorami serwisu lub kilku serwisów, możemy w tym miejscu utworzyć i zarządzać kontami dla osób, które będą miały dostęp do zarządzania serwisem lub serwisami (jeżeli mamy ich kilka). Znajdziemy tu cztery pozycje:
Jest to formularz tworzenia nowego konta w systemie. Nowo utworzone konto po utworzeniu w systemie nie będzie miało jeszcze dostępu do naszego systemu. Jak nadać uprawnienia do serwisu, którego jesteśmy administratorem dowiemy się w temacie “Serwisy”.
W tych miejscach możemy wyświetlać listy kont przez nas utworzonych lub które zostały do nas przydzielone. W zależności od wybranej pozycji wyświetlają się wszystkie konta, tylko te aktywne lub tylko nieaktywne. Listy możemy sortować klikając w nagłówek kolumny, a do edycji danych konta przechodzimy klikając w wybrany login. Jest też możliwość wysłania poczty e-mail lub wykonanie telefonu do użytkownika klikając w odpowiednią ikonę koperty lub telefonu. W pierwszej kolumnie o tytule “id” znajduje się unikalny identyfikator konta, posłużenie się nim jest niezbędne przy przydzielaniu uprawnień do wybranego serwisu (więcej o tym w temacie “Serwisy”).